July 01, 2011

Cabaran 30 Hari: Day 8 (24 Jun 2011)

"Pergadohan paling terok yang pernah aku alami.."

Errmm..pergadohan yang paling terok ek?? ade ker?? adoyai.. aku xbape nak ingatlah sebab aku ne xsuka nak gado2 ne..huhuhu ~ tapi comeyl kan Kungfu Panda kat atas ne~ aku dah tengok dah Movie Kungfu Panda 2 tau.. best woo~ Oppss.. menyimpang sat..hohoho..

Actually xingatlah bila pergadohan paling terok yang pernah aku alami,..yang pastinya yang aku ingat, kecik2 dlu aku selalu gadoh ngan adek aku yang No. 2.. Al-Maklumlah dia keluar selepas 4 tahun hidup bermanja ngan mak abah.. tetiba dpat adek plak... kes cemburu la ne kan... Selalu je kami gado.. kekdang tu pasal isu kecik jerk pun nak gado2.. hisshh.. mak selalu cakap yang kami ne macam anjing ngan kucing! ..yang klakonye tu, kami siap sambung bertekak cakap sape anjing sape yang kucing...hahahah.. Pernah jugak 1 masa dlu mak siap cakap nak rendam 'pusat' kitorang masa kecik yang disimpan dlu tu, nak suh kami minum! Gilerr ke hape! hahaha.. xmau..xmau....

Biasanya kalo gado mesti pasal cemburu..yelah, biasalah adek aku No.2 tu anak kesayangan.. especially anak kesayangan abah..huhu.. jarak nak dapat adek yang bongsu plak makan masa lebih kurang 4 tahun gak..manja gilerlah dia kan... bukan dlu je, tapi sekarang dah bekeluarga pun sama jer..hahah (jgn mare ye kalo kamoo bace! entri akak kamoo ne.. I'm sorry! heheh) kekadang tu, biasalah dia melalak je aku yang kne..aku je yang kne al-maklumlah sulung..walaupun bukan salah aku... dah biasa dah kan.. :) Tapi semua tu yang buat aku lebih matang dengan mental dan emosi aku.. last2 aku dah lali dan maleh nak layan...

Erm..tapi surela..yang aku ingat aku pernah gado giler2 nye ngan dia sampai aku tolak adek aku ne sampai terduduk jatuhnye..lepas tolak tu, rasa cam serba salah gak dalam hati..tp biasalah bila kemarahan menguasai diri, mana nak terkawal dek akal dan diri kan.. Tapi Alhamdulillah, bila dah beso dan dewasa ne..masing2 dah boleh pikior semua tindakan tu..cuma kekadang adek aku ne je yang xbape nak matang sangat.. Al-maklumlah bebudak remaja lagi walalupun udah bergelar mak budak..huhu.. yang penting skang kami baek sudah.. xmacam masa kecik2 dlu... Sekarang anjing dan kucing udah baek2 dah.. tengok kat luar pun anjing dah manyak dah kawan ngan kucing.. bukan tu je, siap tolong menolong lagi..huhu..

Kesimpulannya,..xyahlah nak gado2...kalo nak gadoh gak..lantak hang ler! sebab aku xmasuk campur..huahuahua.. hang yang dapat sakit nanti kan..bukan aku! hahahah..
~Adios!~

No comments: