July 27, 2011

Sungguh!! Aku tak SANGGUP!!

Sememangnye aku TAK SANGGUP untuk terima keputusan daripada mereka tu...

Bagi aku, xde istilah profesional kalo buat keputusan tanpa ada timbang tara antara perikemanusiaan dan ata rasa belas kasihan.. Bukanlah maksudnya menyalahi atau bertentangan dengan undang-undang yang sedia ada.. sebab semuanya bukannya sebesar undang2 yang termaktub dalam Perlembagaan. Aku pun amek undang2 gak masa kat Form 6 dan dekat Universiti dlu..Hal2 undang2 ne bukannya serumit mana pun,..yang merumitkannya ialah mereka2 yang mengawal undang tu.. apatah lagi undang2 yang melibatkan suatu syarikat.. bukannya aku xtau yang undang2 berkaitan dalaman syarikat dan segala keputusan adalah bergantung kepada budi bicara sesebuah pengurusan tu...

Apatah lagi bila pesalah dah mengaku kesalahan mereka, sebagai pihak pengurusan yang bertanggungjawab dan bertimbang rasa mereka sepatutnya memikirkan bukan sahaja dari sudut undang2 semata2 tapi juga dr sudut kemanusiaan.
Even though di mahkamah pun kalau sekiranya pesalah mengaku kesalahannya hukuman juga akan dikurangkan, sebab setidak2nya dia mampu untuk menyedari kesilapan yang pernah mereka buat.. Semua orang pernah melakukan kesalahan, tak kiralah org tu kaya ke miskin ke, pangkat kecik ke pangkat beso ke, yang pastinya semuanya manusia biasa.. sepatutnya mereka perlu ada timbang rasa dan perikemanusiaan bila melibatkan masa depan seseorang... Kejamkan orang yg macam ne!!

Aku tak sanggup nak tengok mereka yang bersalah tu,..sebab aku xdapat gambarkan perasaan aku bila berada di tempat diorang waktu tu.. aku rasa sedeyh sesangat..dahlah nak pose, nak raya lagi... diorang at least bglah peluang kedua pada diorang tu..bukannya kesalahan beso sampai makan duet syarikat..kalo camtu memangla xley diterima.. walaupun ia menjadi kesalahan seharusnya dipertimbangkan atas sebab itu bukan major kesalahan yang mampu memberi impak kepada imej syarikat. kenapa harus macamne?? Aku yang xbersalah papepun akhirnya turut rasa bersalah atas tindakan diorang yang SANGAT KEJAM!!! Aku benci dengan cara mereka tu!! BENCI!!!!

No comments: