August 01, 2011

giveaway: THE COLORS OF RAMADHAN!

Ermm..kalini Abg Eqbal ade wat giveaway lagi.. dan giveaway nye kalini sangat2 special sebab datangnya daripada Mekkah Al Mukarramah... Ape yang korang kne buat kalau nak join giveaway ne, korang kne standby dengan CAMERA..xkesahlah camera henphone ke, compact ke atau paling canggih DSLR.. walaupun camera DSLR tu teramat canggih, tp itu xbermakna pakai henphone/compact xcantik dan menarik kan..yang penting gambar korang tu ade theme pasal 'COLORS OF RAMADHAN'... interested??? kalo nak join gak moh ler klik banner Ramadhan kat atas tu.. :)

~ The Colors of Ramadhan ~

Berdasarkan satu artikel tazkirah kat SINI.. ada menyatakan bahawa,

"Amalan yang dapat menghidupkan Ramadhan adalah dengan memperbanyakkan bersedekah kerana sikap bermurah hati pada bulan Ramadhan adalah dituntut. Dari Ibn Abbas: "Rasulullah adalah orang yang paling dermawan dan beliau lebih dermawan lagi pada Ramadhan ketika Jibril menemuinya lalu membacakan padanya AL-QURAN." (Hadis riwayat Bukhari). Dalam tazkirah tu juga ada menyatakan salah satu amalan yang disukai oleh Junjungan Nabi Muhammad SAW ketika di bulan Ramadhan ialah 'Mengaji & Membaca AL-QURAN..


Oleh sebab itulah,.. tema gambar yang aku snap kalini adalah berkaitan dengan AL-QURAN. (p/s:Gambar ne aku amek masa lepas Maghrib sementara menunggu masukknya Isyak dan baru abes membaca 1 surah dalam tu.. )


Firman Allah SWT yang bermaksud: "...bulan Ramadhan yang padanya diturunkan AL-QURAN, menjadi petunjuk bagi sekalian manusia dan menjadi keterangan yang menjelaskan petunjuk dan (menjelaskan) perbezaan antara yang benar dengan yang salah,"

(Surah Al-Baqarah, ayat 185)

~ Amin ~

3 comments:

Lavender Lassie Roses said...

mekaseh Nasz.. :)

eqbalzack said...

salam...
maaf lewat reply. abg eq dah buka entry ni dulu tp lupa pulak nak komen..
tgh review satu2 entry peserta. insyaAllah esok keputuasan abg eq umumkan..
terima kasih join GA abg eq ok...

Lavender Lassie Roses said...

it's okay Abg Eq..asalkan saya xtetinggal gabak ketapi sudah..ngehehe~ :)