August 17, 2011

Mungkin belum Rezki aku..

Errm,.. semalam masa balik umah mak kata ade surat untuk aku..
Sebenarnya bulan lepas aku ade dapat 1 panggilan interbiu kat 1 Company ne.. aku memang nak sangat keje kat situ.. tertunggu-tunggu jugak jawapannya bila nak kuar,.. tapi rasa dah lama sangat jadik xdelah letak harapan papepun dah.. So, aku tawakal ajelah, dah REDHA dah.. Dalam hati terdetik, 'mungkin ini bukan rezki aku..'

Penantian tu akhirnya berakhir semalam, bila aku tengok surat yang sampai tu letterheadnye adalah letterhead company yang aku interbiu tu ari.. For sure la aku xdapatkan, sebab kalo dah dapat dia xkan anta surat tapi terus call je.. Kalau ikutkan, a bit frustrated tu tetap adala dalam hati,.. tapi ditangkas dengan pemikiran yang +ve which is aku kene yakin yang Allah akan tentukan yang terbaik buat aku dan juga hamba sahaya-Nya...

So, dengan hati yang tenang dan maleh mau pikir pasal yang dah lepas tu..aku akan meneruskan kerja aku kat sini dengan dedikasi dan semangat yang tinggi... Lagipun, tengah bulan lepas aku baru dapat naek gaji dr Big bos of the company starting bulan ne.. Jadi,.. aku rasa semuanya ada hikmahnye... Walaupun aku xdapat kerja di tempat yang aku nak tu, at least tuhan bagi aku rezki lebih kat tempat aku keje sekarang ne.. xde pape yang kurang pun.. Mungkin Allah nak duga semangat dan ketabahan aku kat company sekarang ne.. aku rasa aku perlu buat yang terbaik dan rezki ade je kat mane2 kan...

Wahai Nabi, katakanlah kepada orang-orang tawanan yang ada dalam tangan kamu:
"Jika Allah mengetahui ada kebaikan (iman) dalam hati kamu, nescaya Ia akan memberi kepada kamu (balasan) yang lebih baik daripada (harta benda penebus diri) yang telah diambil dari kamu, dan Ia akan mengampunkan dosa kamu; kerana Allah maha Pengampun, lagi Maha mengasihani."
[Al-Anfaal:70]

No comments: