August 12, 2011

Kata-kata itu.....

Tadi...masa duduk rehat kat bilik, sebelum ngadap netbook ne,.. aku capai henphone lama yang sengaja aku biarkan kat bilik ne.. padahal no. tu still aktif,..cuma aku jarang topup dan jarang amek tau... Tadi tergerak nak bukak mesej dalam phone tu... masa belek2 semua mesej tu, aku terpaku bila baca mesej daripada somebody yang amat bermakna dalam hidup aku satu masa dulu..rasa sayang sangat nak padam mesej tu...Kandungan mesej tu;

- 08:10pm, 23/06/2008 -
'When two people love each other,
They don't look at each other,
They look in the same direction'

Hurm... Bila tengok tarikh mesej tu... baru sedar yang masa dah berlalu terlalu jaoh.. terlalu jaoh untuk aku tinggalkan di belakang..sebab hanya aku masih mengutip dan menyimpan kenangan2 semalam..dan ianya akan tetap utuh dalam ingatan...

Semalam jer,.. aku dah jadi xmenentu setelah hampir 2 tahon aku xmendengar suara tu... buatkan aku rindukan suara tu..gelak ketawa serta senyuman dari suara itu... buat aku terkesima... suaranya agak ceria... aku pasti mungkin dia sudah gembira dengan kehidupannya.. tapi itu hanya pada luaran tanggapan aku.... 'past is the past'....

Yes!! that's rite.. 'Past is the past'... but I can't still believe that i've lost somebody that I really2 love and dream to live together... All is gone! Just like that.. without any solution from the root cause why it is happened... Till now, I'm still hoping that Allah will give me a chance.. to explain everything... Honestly,..untill now... I can't accept it... I can't accept it that he has thrown me a way from his life.. I know that he hurt so much.. but, the point is.. he still didn't know what had happened... THE TRUTH!

Rasanya dah lama aku x menitiskan airmata untuk seseorang insan yang bernama lelaki...
Tapi semalam,..semasa menghadap Tuhan,.. aku meluahkan segalanya yang terpendam dan terbuku sekian lama nya pada yang Maha Esa... itu sahaja yang mampu aku lakukan setakat ini... Hanya Pada-Mu sahaja aku mampu berserah dan memohon petunjuk Ya Allah,.. agar aku diberi kesempatan itu untuk menjelaskan segalanya yang telah berlaku... Aku sebagai insan yang masih belum ckup sempurna untuk meminta-minta dari-Mu ya Allah,... Namun,.. Aku tahu, dengan kebesaran-Mu Ya Allah,..Kau juga Maha Mengerti, Maha Mendengar, maha Pengasih dan Maha Penyayang. Kau lebih mengerti dan mengetahui segalanya apa yang baik mahupun sebaliknya... Aku mengharapkan petunjuk agar aku mampu menjalani hidup dengan lebih tenang dan bermakna..

~Amin, Ya Rabbal Alamin~

No comments: