May 18, 2011

Hypertension Stage 3(severe)....Aarrrgghhh...!


213/86..???? biar betul??? kenapa tinggi sangat tekanan darah aku ne?? dlu pun paling tinggi 160 je.. ini dah cecah 200 lebih... aku xsure agaknye bp test machine ne rosak kot...tp bila mak abah cek, ok jer.. then aku test sampai 3kali dan resultnye tetap sama...hurm... kenapa jadi macam ne?? tekanan?? mungkin... dari pagi aku sarapan je sampai balik umah aku xmakan... aku xde selera nak makan.. apa sebenarnya yg jadi?? terlalu banyak yang aku pikirkan daripada pagi td.. satu, satu masalah datang... bak kata orang, sudah jatuh ditimpa tangga lagi... aku terlalu pikirkan semua masalah2 tu dan segalanya buat aku xtenang... kenapa boleh jadi macamtu... aaarrrgghhhh!!!...

aku rasa badan aku shaking je, kaki aku rasa lemah sebenarnya... pale asek sakit, tengkuk pun sama... janganlah aku jatuh... aku xnak mende2 tu buat aku sakit... sakit yang amat yg mampu menyusahkan keluarga aku... aku taknak... :( aku kne tahan, kne lawan, kne kuat... bertenang dan berusaha mengawal keadaan... dlu masa kat kampus, doktor dah pesan yang aku xboleh terlalu pikirkan sesuatu benda yg mampu membuatkan aku runsing... tp macamana,...kdg2 semua mende tu aku xley elak...

tatkala ne la aku rasa aku sunyi,... aku keseorangan...i have nobody to care me...selain drpd my family...of course susah dan senang family aku sentiasa ada bersama aku... tp dlam erti kata lain... somebody to understand me,... like a shoulder to cry... i have nobody besides me... dan masa ini lah aku terlalu rindukan si dia yg pernah aku syang dlu,.. yang pernah memberi sebaik mungkin buat aku... sayangnye, dia sudah jaoh meninggalkan aku...

abang iz,... kenapa tatkala ini aku rasa amat memerlukanmu... sayangnya aku padamu xpernah padam walaupun kau telah jaoh meinggalkan aku... ingin sekali aku laungkan pada alam,... cintaku hanyalah satu...dan 1 itulah yang ada padamu,... doaku pada Allah,...semoga kau akan sihat dan berbahagia dengan duniamu kini.... maafkan aku andainya hakikat itu belum terungkai dan aku pergi dlu darimu... sesungguhnya, demi Allah... aku xpernah sesekali menduakanmu... kerana yang terbaik padaku adalah kamu.... aku perlukan rehat... jadi mau tdo dlu... ckuplah aku melepaskannya hanya disini... kata-kata tanpa bicara....

No comments: