April 29, 2012

Happy SUNDAY!!

Happy Sunday Guys!!
Rasenye macam dah lame giler tak post entri kat sini.. Aku hanya sempat nak jengah blog gitu2 jer... Keseibukan melanda tahap kritikal skang neh.. Ne lah mase baru berkesempatan nak borpoya-poya dengan blog kesayangan neh.. macam-macam dah jadi,..macam-macam aktiviti dah buat.. macam-macam dah berlaku.. tapi tulah,..aku memang tak sempat nak coretkan pape kat sini... So, arini.. waktu neh.. lepas segar bugar di pagi ari.. setelah siap mencari kecergasan diri di awal pagi tadi dengan berjogging dekat Hutan Bandar Mutiara Rini,... aku skang neh,.. berada di sofa diruang tamu... bersama lappy neh... mau berdating sekejap.. hehehe~ 

Kenapa harini..?? Sebab arini adalah hari Ahad..aku bercuti.. dan takde aktiviti disiang hari.. kalau tak, asal Ahad je.. ade je aktiviti yang dah di plan kan.. Arini sebenarnya ade gak aktiviti, tapi di malam hari..huhuhu~ (ade jugak oke! :P)

Ape yang aku sebok sangat sebenarnya sejak 2 menjak neh..??
Sebok dengan keje,..keje yang makin lama makin manyak task diletakkan di atas bahu aku neh... Lepas bos aku nek pangkat,... aku plak bertambah-tambah meriah dengan kerja,... nak handle defects rumah untuk 2 fasa,.. satu fasa 135unit..satu fasa lagi 143 unit.. tambah plak defect kilang yang beru dapat CFO tu... poning den... main-con plak wat kje cam hampeh... Seb baeklah bos aku tu back up aku... kalau x.. hisshh.. xtaula nak cakap camner... Pastu, compilation documents untuk submission dapatkan CFO 2, 3 projects yang bakal menyusul.. compilation documents untuk application SAJH dan TNB plak bila dah dapat CFO tu.. Baru2 neh plak, CIDB anto surat untuk buat compilation documents bagi Penilaian SCORE  syarikat... adoi..~ dan yang paling kritikal skang neh plak... baru dapat surat pasal Certificate ISO 9001 Company dah nak expired bulan 8 neh.. adesss... parah...parah... ade 3 stage plak tu nak kene kejar sebelum buat re-cert balik.. 

Sebelum neh, untuk monitor defects, aku kene rajin turun naek project site.. Tp Alhamdulillah, di saat aku tengah kritikal dengan keje-keje opis neh, ade plak budak baru akan masok jaga site awal bulan depan... Walaupun tak gi site skang neh, itu pon dekat opis aku rase masa macam tak cukup nak abeskan sume  keje-keje tu. Neh kne tunggu bos nak proposed naek gaji.. (kalau de rezki.. :) Weee~ ) Apepon,.. aku memang suke kalau busy..busy... keje manyak..rase syok, walaupun stress... hahah.. boleh x gitu??

Skang neh plak,..bila cuti atau weekend... aku penohkan plak dengan pelbagai aktiviti.. bila naek kje plak, rase macam takde cuti..huhuhu~ apepon, aktiviti yang aku buat tu mostly buat aku enjoy dan tak stress!! tambah2 lagi dengan 'keluarga' baru aku iaitu Southern Region FL Owner Club.. betul2 enjoy dapat kenal dengan diorang semua... So far skang neh, manyak masa terluang aku spend ngan diorg..mostly every week.. tapi yang penting aku tak stress dan i LIKE it!.. :) Macam malam neh,.. aku ade aktiviti pon related dengan 'keluarga' baru tu... So, see u tonite guys!! :)

Harini.. waktu neh.. aku nak abeskan mase dengan rileksss... sebab sok patutnye aku kje,pastu selasa cuti balik sebab Hari Buruh.. tapi aku dah hamek cuti..sebab nak rehat dan spend mase dekat umah jer dengan family tercinta.. tambahan plak,.. esok..30hb April 2012; genaplah 28 tahun ulangtahun perkahwinan mak dan abah tersayang... waaa... aku nak bg mak rileks esok.. aku nak masak special untuk diorg.. plan nak buat pulut kuning..ala-ala cake gitu..huhuhu Insyaallah.. :)

So,..pada kengkawan yang lain semua.. Selamat Berhujung minggu..luangkanlah masa bersama mereka2 yang tersayang (priority to the family oke!).. dan selamat bercuti juge pada 1 May 2012 nanti.. 
SELAMAT HARI BURUH!!! :)

No comments: