April 01, 2012

Excited dengan 'BLIND DATE'??


Ape kene mengena 'BLIND DATE' ngan aku neh..???
Ntah! No comment ... huhuhu~ Bila pikirkan balik kejadian sehari yang lepas, yang mana rakan sekerja aku neh bersungguh-sungguh dan excited untuk kenalkan aku dengan somebody.. Al-maklumlah, dekat department aku tu aku sorang je yang still single mingle lagik.. Nak dijadikan cerita, malam sebelum kejadian tu berlaku, aku dapat bukan 1, tapi 2 msg tetiba dr rakan sekerja aku sorang neh.. Tapi malangnya, msg tu aku cuma sedar bila time pagi hari kejadian sebab malam tu, aku off kan phone. Bila aku terbaca msg tu yang berbunyi camne,..

"This guys name's Hafizan...degre holder also...mess comm from upm"

Then,..msg seterusnya plak yang ne je...

"He's age 32"

Mase baca msg tu,.. dahla baru bangun tido.. membuatkan aku tersangat la blurr... Terdetik dalam hati aku neh,..

"Aik! takkan ade orang nak interbiu esok, memlm plak dia nak inform pasal candidate tu.. Tapi kenapa pulak mess comm punya degree holder?? sebab boss aku request site supervisor utk letak dekat site.. Ape kne mengenanya dengan mess comm punya qualification kan??? "

Aku still blurr,.. tapi just ignore je buat masa tu... Sesampainye kat opis, aku interkomlah si minah neh nak tanya pasal msg tu, tp lambat lak aik dia masok.... So, aku pon just buat do no je, sampailah si minah ne turun dekat workstation aku,... baru lah berkesempatan nak tanya...

Korang nak tau ape kisahnye..????
Rupenya si minah sorang yang baek ati neh,.. terdetik ati dia nak kenalkan aku dengan sorang mamat yang di'mention'kan dalam msg malam tu,.. Dah abes sume citer pasal aku dia inform ngan mamat tu... Siap tunjuk gambor aku lagi mase pakai sari dekat opis mase buat kje giler dlu...adesss~ Ape buleh buat?? Aku nak cakap ape ek??? Jadik blurr plak.. xterpikir pon nak kenal ngan mane2 lelaki buat masa neh.. prefer kosentred ngan family dan kerja jer..
Tapi,...
Part yang paling aku tak tahan tu,... ade sorang ibu kat department aku neh... a.k.a rakan sekerja aku juga.. beriya-iya suh aku 'try' dengan mamat neh.. erk... aku lagi bluurrr!! Nak jawab ape seyh?? Siap proposed kat minah neh untuk buat 'BLIND DATE' lagi dengan mamat tu... adoyai~ ponin palo den ne ha... tetiba la plak kan... Sangat-sangat bersungguh-sungguh dan excited giler plak rakan-rakan sekerja aku neh, bila dengar mamat tu kata kalau aku ok, dia pon ok,.. aduhai..~ Ape aku nak jawab neh..?? Aduusss..! Hurm,.. at last,.. setelah dipujuk dengan ibu yang sorang tu,... tambah lak dengan minah sorang tu... aku kate..

"Okla,.. I'll try my best kenal dengan mamat tu.. and I agree because of both of you ok!" :)

Hahahaa... boleh plak camtu kan... so, we just wait n see what will happen... ~

~~~~~~~~~~~~~~~

*Pssstt: Tetiba teringat lak kisah dengan ex aku tu,... Actually, aku dengan dia dlu pon kenal starting dengan 'BLIND DATE'! ngehehehe~ tp sayangnya,... hubungan yang makan tahun begitu lama berakhir dengan sebuah kisah yang sangat terkesan dalam hidop aku sampai sekarang..... Apepon, life must go on.. and aku yakin 'si dia' lebih bahagia dengan kehidupannya sekarang,.. Itu doa aku buat 'si dia'... :)

No comments: