December 04, 2011

Ombak Rindu..!!

Cer nengok neh...


Tiket wayang Filem: OMBAK RINDU


Date: 1/12/2011






Finally,...


Citer yang aku tunggu2 dan teruja nak tengok dr sebulan yang lalu telah officially aku nengok masa first day tayangan citer tu kuar.. huhuhu.. Kenape aku excited giler nak tengok citer neh..?? Sebabnye, sampai sekarang even though filem ne belum publish lagi aku masih ingat jalan citer dia sebab masa student dulu, aku rajin bace novel dan salah satu novel yang jalan ceritanya aku xpernah lupe.. Pernah jugak terdetik dalam hati aku dulu, "kalaulah citer2 novel ne difilemkan sure syiok abes!"... xsangka plak mende tu jadi kenyataan.. Walaupun dalam filem Ombak Rindu ne, jalan ceritanya x exactly macam ape yg ada dalam novel, but atleast jalan ceritanya tetap menarik perhatian.... Thumbs Up to Osman Ali, yang telah mengarah citer adaptasi novel ini dengan baik dengan jalan cerita yang sangat indah... Sangat2 romantis!!




Bait2 kata yang terlahir dalam setiap ungkapan dalam Novel ne amat2 menyentuh perasaan mereka yang mempunyai hati yang mampu menilai erti kehidupan dan kasih sayang serta pengorbanan,..


"Cinta tak kejam, cuma manusia yang tak pernah menghargai Cinta"


"Itu bukan Redha,..itu pasrah namanya...kerana Redha itu Ikhlas..."


Erm..Sangat2 Romantis lagi apabila seorang lelaki seperti Aaron Aziz yang melakonkan wataknya dengan baik sekali apabila berjaya membawa emosi yang cukup terusik.. Cair woo~ bila nengok Aaron menitiskan airmata kejantannanya untuk melahirkan serta meluahkan rasa hatinya..terasa amat2 begitu ikhlas... So touch oke!

Oklah, aku xmo citer panjang2... kat bawah ne antara since2 yang amat2 menyentuh hati aku dalam filem Ombak Rindu neh....




Kasih Sayang yang wujud tanpa disedari,...
Hanya hati yang bisa memahami...


Kasih sayang itu akhirnya terungkai,...



Apabila kemarahan menguasai diri,...


Segala yang wujud seketika menyedarkan diri,...



Saat kasih sayang itu bersemi,...


Bahagia akan sentiasa mengiringi...



Rindu yang hadir,....


Membuatkan cinta itu semakin bersemi...



Pengorbanan dan keikhlasan,..





Ceettt~ Ini gambar OMBAK RINDU aku... hohohoho


nak selitkan jugak... :P




So,..pada sesiapa yang belum nengok lagi... pergilah tengok... menilai kisah ini bukan kerana pelakonnya, lakonannya, tetapi jalan cerita yang indah dan menyentuh perasaan dengan bantuan lakonan mereka yang telah melakukan yang terbaek...




'Seego manapun hati manusia, kasih sayang yang wujud itu mampu mencengkam rasa... menilailah dengan mata hati...'

2 comments:

Cikrosecute said...

semua demam ombak rindu hehehe follow sini...

http://hairuliza-anakku.blogspot.com/

.:♥ Kisah Cinta Si Budak Katak ♥:. said...

dah teng0k da ! besh besh besh ! hee. :)