December 18, 2011

Mimpi 'Si Dia' lagi,..

Iye,..


Harini,.. pagi ne,... Lepas solat Subuh,.. Al-maklumlah cuti, jadi aku pon sambunglah tido balik.. akibat keletihan semalam yang xabes lagi,...

Yang pastinya,.. Aku mimpi kan sesuatu tatkala itu,... Mimpikan si dia yang pernah bertahkta dalam hati aku,.. Dalam suasana yang sangat bahagia,... Iye, Aku sangat bahagia,...

dan,..

Apabila seketika aku tersedar,.. itu semuanya hanyalah sebuah mimpi,..

Mimpi yang pastinya bukan realiti,.. membuatkan aku terus mengalirkan airmata...

Hati aku menjadi sebak,... dalam tangisan aku berdoa semoga dia berbahagia dengan kehidupannya sekarang... Setelah sekian lama aku cuba mengabaikan perasaan itu,.. Tanpa dipinta, ianya hadir kembali dalam memori fantasi.. padahal dalam dunia realiti, aku tak terfikir langsung tentang dia.. aku dah cuba buat yang terbaik demi menjaga hati aku sendiri... Tapi kenapa secara tiba-tiba dia hadir.. biarpun dalam alam mimpi, hati aku amat terkesan.. Terkesan dengan setiap perlakuan dan perbuatan yang dilakukan..membuatkan hati aku sebak menahan tangisan.. Aku amat bahagia dalam kisah khayalan itu... Aku mahukan itu! Aku mahukan bahagia bersama orang yang pernah aku sayang dan yang pernah aku cinta.

Adakah ianya hanya harapan kosong??


Tangisan semakin kuat,... membuatkan hati dan naluri aku merindui dia... Adakah dia juga mengingati aku sepertimana aku mengingatinya tatkala ini..?? Semuanya hanya tinggal kenangan,...dan bibir sentiasa mengungkapkan kerelaan dalam menerima perpisahan yang tak dirancang,...

Namun,..

Walaupun hanya tinggal kenangan,..dan bibir menafikan apa yang terkandung dalam hati,... Sesungguhnya aku tak mampu,..melenyapkan segalanya dari ingatan.. Aku tak mampu! Tak mampu untuk melupakan apatah lagi untuk membenci!... Tidak!! itu tidak sesekali aku lakukan untuk seseorang yang pernah aku sayangi dengan sepenuh hati,... Biarpun ianya ditelan dek masa dan zaman,.. aku yakin, segalanya akan tetap kukuh dalam kotak memori aku... Hanya tatkala nyawa bercerai dari jasad, tatkala itu jugalah segalanya akan lenyap...

Dengan izin Allah,..


No comments: