April 03, 2014

Aku dan hidup,...

Aku dan hidup..? Yup! Hidup,.. kehidupan,...dan macam-macam lagi.... Ade aku kesah? Arini ntah ape gile ntah aku tetibe nak update blog dengan bende yang ntah pape... kalo ade yang terjumpa blog nih utk baca,.. rasanya anggap jela post ni post merapu yang penah aku buat utk keluar dari stress... lalalala...

Ape yang aku nak cite pasal diri aku dan hidup? Errmm..boleh tak kalo aku cakap aku dah penat untuk hidup... but it doesn't mean aku nak mati plak.. sebab rasanya masih belom masa untuk aku pulang pada-Nya sebab aku sedar masih banyak amal yang belum dicukupkan..masih banyak perkara yang aku perlu belum tapi belum dibuatkan,... masih banyak lagi dosa-dosa yang aku masih belum mohon dr-Nya utk pengampunan,... Masih banyak keperluan orang yang aku belum aku selesaikan... banyak sangat yang masih belum.. So,..bile gaknye aku nak complete kan semua yang masih 'belum' tu supaya aku boleh bersiap sedia utk dicabutkan nyawa..?? Alahai.... Ingat Tuhan wahai diri.... ALLAH Maha Mengetahui setiap apa yang tersirat sebab segalanya datang dr DIA...

Dan dari-Nya jugalah setiap perjalanan,..kisah,.. aturcara, kejadian, dugaan,.. cabaran,.. kesusahan,.. kesenangan,.. suka,.. duka... macam-macam lagilah yang dah DIA aturkan sejak azali kita dilahirkan didunia nih... Yess!! Setiap manusia atau jasad yang wujud dalam muka bumi ALLAH nih pasti punya jalan kehidupan yang tersendiri... So, setiap manusia itu punya jalan cerita atau kehidupan atau buku kisah mereka masing-masing dan takkan sama semuanya..... Kalau ade yang kurang di bahagian sini,... Mungkin belah sane yang lebihnya... Kalau ade lebihnya di sana,.. pasti akan ade yang kurang disini... Takde manusia sempurna... Takde sape yang mampu jadi yang terbaek,.. Takde sesiapa yang akan punya kehidupan yang sempurna dan tenang sepanjang kehidupannya tanpa ade sebarang ranjau atau liku-liku dalam sebuh kisah kehidupan tu....

Meroyan dan terus meroyan,.... kah.kah.kah... Ape lagi aku nak meroyan arini... biol betol otak aku arini...nak luah tak tawu macamana... nak dicerita tapi ntah tak tawu pada sape..sebab tak semua akan mampu ade disisi kita walaupun tatkala tu kita terlalu mengharapkan sesiapa jua yang sudi mendengar... walau hakikat mulut cakap 'aku okay je' :) dan terus senyum..hahaha.. tawu tak dalam hati penuh dengan pelbagai benda yang perlu dikeluarkan.... kalau orang biasa kata 1001 kisah..aku dah boleh jadi 10 001 lisah kot dalam benak jiwa... hahaha.. bukan tak nak sharing dengan sesiapa.... tapi,... dalam hati xmo bebankan orang lain dengan kisah aku yang ntah pape.... tapi hakikat dan sebenarnya... time tulah sebenarnya aku perlu sangat2 seseorang yang datang dengan rela,..dengan hati yang ikhlas... dan betul-betul memahami aku ...sebabnya aku bukannya seseorang yang senang utk ceritakan sesuatu yang terbuku dalam hati dengan mudah...sebab,..aku tak nak org lain terbeban dengan kisah aku yang ntah pape... tapi kan,..kalo dah tak tertanggung,... memang tatkala tu siyes aku perlukan someone, or else aku akan buat keje yang orang lain takkan tawu... siyes,... kalo seseorang tu prihatin,..tak yah cakap pape,..datang sisi aku,.. siyes aku boleh terus pelok sambil nanges! sebab aku memang really need some one to talk... =') tapi ... ni lah aku... senyum...senyum... senyum... hei! nothing happen la... hishh...!
hahaha.. lebih baik aku duk sorang-sorang..amek angen,..makan eskerim...jalan tepi pantai sorang-sorang... tengok air laut yang tenang...sambil berbicara seorang diri.. hahah..ade macam orang sakit jiwa tak?? huhuhu.. emang pon kan.. aku ni gile la...sakit jiwa... ramai yang tak tawu kot.... hahahahhaa... lalalallala....

Ok! arini aku dah buat keje gile sebab meroyan kat sini.... cukup kot takat nih..rase lega sket..hahahah nak terkucil sebab opis nih sejuk sangatla... jumpa next post kalo aku still meroyan lagik..kehkehkeh....
 adios!

No comments: