February 14, 2014

Syukur,.. Allah masih sayangkan Aku

Harini hari jem sedunia agaknye.... biarpon aku keluar dari office awal dr hari biasa, jalan masih juge jammed... ini bukan jammed biasa tapi luar biasa..sebabnye, laluan short-cut yang aku amek bila Highway Pasir Gudang-Perling jem turut jammed...itu pon aku try laluan baru kononnye nak keluar ikot Impian Mas,.... nekad je nih..tawakal je.. Lastly, Alhamdulillah.... jumpa jugak jalan short-cut yang baru... Tapi siyes.. sampai 1 simpang flyover yang ade cabang ke Jln Pontian-Skudai dan Johor Bahru,.. aku jd bluurr..mane 1 simpang aku nak lalu, dekat tepi plak ade van rosak parking betol-betol tepi flyover turun ke JB... mujur aku xbawak laju,... pikiran dok melayang nak lalu mane,... at last, aku decide nak lalu sri skudai je.. Aku bg signal kiri dan kebetulan depan aku ade sebiji van... tak sangka tiba-tiba van tu ke kiri dan depan tu ade penghadang dan tembok... 

Subhanallah!! aku neok belakang ade van yang menuju laju ke arah kanan,.. at last aku terlanggar semua tiang pengadang dan mujurlah pengadang tu pengadang getah... aku terus amek susur kanan, tapi baru aku pasan ade van di belakang kete aku dipandu dengan agak laju... seb baek jalan atas flyover tu agak besar... Memang sipi giler nak makan side mirror belah kanan... dan paling syukur, aku sempat mengelak tembok divider cabang tu... kalau tak,... Astaghfirullahalazim.... kete aku boleh menjunam ke bawah flyover tu... 
Alhamdulillah,... mujur xde pape kecederaan,...van bergerak slow dan seb baek xde pape... ketar lutut aku,.. jantung berdegup dengan pantas... mujur Allah sayangkan aku.... Alhamdulillah,....

1 comment:

ernahazwani said...

Please sis, please be careful...Alhamdulillah, nasib bek xde pape.