February 28, 2013

SMILE

Siyes,...  
aku suke giler ngan ayat pada Cover Photo dekat mukebuku yang penah aku edit dan upload dlu...
Cer neok neh...


"SMILE! Let Everyone know that today you're a lot STRONGER than you were yesterday,.."
and,..
"She's the same girl,.. She just looks different because now,.. She wears her SMILE again,.."

It's TRUE! and ABSOLUTELY TRUE!

Aku dah dapat balik senyuman yang dah lama ilang serinya pada wajah aku.. Itu pada akulah, pada orang lain aku tak tau dan tak minat nak amek tau sebab masing-masing punya kisah dan perjalanan hidup yang tersendiri.. Bagi aku,.. cukuplah selama ne, senyuman yang terukir dibibir tu hanya untuk menyimpan segala duka dan sakit yang ada.. Yes! It's TRUE..  macam yang penah aku buat cover yang sama dulu,..


"SMILE. It might not make your problems disappear, but it will stop people from asking what's wrong with you"

Sebelum ne,.. saket ke, susah ke, senang ke, terasa ke, marah ke, ape2 ke..for sure aku still boleh tersenyum.. Sebabnya sebab tak mau orang dok tanya aku dengan macam-macam soalan... Kenapalah, macamana boleh jadi camtula,.. ape-ape jelah yang boleh buat aku lebih tertekan.. Senyuman tu hanyalah untuk menutup segala persoalan yang bakal timbul.. So, the best way... Aku tetap tersenyum walau apapon yang terjadi... Tapi hanya untuk certain partla.. Sebab aku pon manusia biasakan,.. kadangkala tewas juga dengan tekanan sendiri yang tak tertanggung kekadang tu..Tapi aku pernah baca;

~Dan tersenyumlah kamu kerana senyuman itu penawar duka, melerai kekusutan, penyejuk hati, dan menjadikan kita sebagai seorang penyabar. Tersenyum juga boleh menjadikan seseorang lebih positif dan tenang. Kuasa senyuman amat kuat untuk menjadikan persekitaran kita ceria dan bahagia.Tatkala kita tersenyum, orang di sekeliling kita turut merasa bahagia. Mereka turut gembira sebenarnya.~

Itu yang membuatkan aku akan sentiasa tersenyum walaupon banyak perkara dan masalah yang berada dalam fikiran aku.. Tak kira masa dan keadaan... Kerana bila aku senyum dengan mereka sedikit sebanyak membuatkan aku BAHAGIA ~ =)

No comments: