February 24, 2013

Happy Birthday, Baby SUHA!


Tarikh semalam bersamaan 23.2.2013, merupakan tarikh ulangtahun kelahiran anak sedara aku yang kedua iaitu Nur Ain Nasuha Bt Suhairi.. Si comel kesayangan yang dalam gambar dengan muncong sedepa tu la gerangan besday girlnye..
 
 
Semalam, genapla Baby Suha comel berusia 1 tahun...
Walaupon mencecah usia 1 tahun smalam, ramai yang macam tak percaya sebab baby suha masih kecil dan masih bergerak dalam walker. Untuk pengetahuan semua, Baby Suha merupakan salah seorang anugerah Allah yang teristimewa buat mama dan ayahnya serta dalam keluarga kami..
 
 
Gambar di atas menunjukkan wajah kesayangan kami yang baru dilahirkan.. Baby Suha waktu dilahirkan, merupakan kanak-kanak Syndrome Down dan mempunyai keistimewaannya sendiri.. Keunikan yang tiada taranya kalau mahu dibandingkan dengan kanak-kanak lain,.. Selepas dilahirkan, Baby Suha perlu dikuarantin di wad NICU atas sebab komplikasi tertentu.. hampir 2 minggu kami sekeluarga tak berkesempatan untuk melihat wajah kesayangan beliau itu kerana faktor kesihatan, hanya mama dan ayahnya sahaja yang boleh melawat beliau.. Gambar di atas tu pon di ambil curi-curi oleh ayahnya buat tatapan kami sekeluarga.. :)
 
 
Inilah mama Suha,.. Seorang Mama muda yang kuat dan tabah untuk menerima hakikat bahawa Allah telah menganugerahkan sebuah permata yang ISTIMEWA sebagai suatu amanat yang besar untuk dijaga.. Walaupon pada mulanya, pelbagai dugaan emosi melanda.. Alhamdulillah berkat sokongan daripada orang-orang disekelilingnya membuatkan dia menjadi seorang Mama yang kuat dan tabah untuk menerima hakikat itu... :)
 
 
Alhamdulillah,... kini.. Baby Suha menjadi kesayangan dalam keluarga.. Setelah genap setahun, Si Suha Comeyl ne dah banyak bunyik.... daa...daa... ketawa pon melekek-lekek jerk.. dan yang paling xboleh tahan.. skang ne dah pandai posing bila nak amek gambor... Cer neok gambar atas tu.. Comeyl kan..?? :) Cuma yang cannot go tu,..skang ne kalau dia geram... waaaa... maen sembur-sembur plak dia.. asek dok puuh..puuhhh jerk..
 

Cer neok neh,...Baby Suha tersengih nampak gusi bila kene geletek ngan Mak Longnye!! ;) Gatai betol si kecik ne bila kene geletek... dok nampak gusi jela dengan ketawa melekek-lekek..
 
 
 Cer neok,..dia posing lagik.... :)
 
 
By the way,... Baby Suha juga ade seorang Kakak yang sangat cantik dan baik untuk menjaga adiknya bila besar nanti... Inilah dia Kakak Sara... Anak Buah kesayangan mak long yang banyak sangat cakapnye.. nak-nak bila dah start skolah neh.. dia pulak dok mengajar kiter..huhuhu ~ Kakak Sara emang sayang sagat dekat Baby Suha.. Cer neok atas tu.. Suweet kan..kan..?
 
 
Skang ne Baby Suha dah kuat dan sehat.. Walaupon minggu lepas baru je baek dari demam... cer neok tu..demam2 pon masih nak baca buku...comeyl kan... huhuhu ~
 
Apepon,... Mak Long akan sentiasa mendoakan kesejahteraan Baby Suha,.. moga Allah sentiasa kurniakan kesihatan yang baik untuk Baby Suha.. Moga beliau menjadi seorang anak yang aktif dan comel serta mampu berdikari nanti.. Menjadi seorang anak yang baik buat mama dan ayahnya... Dan akan sentiasa menjadi si comel kesayang Mak Long dunia akhirat hendaknya ~
~ Amin ~
 
MAKLONG SAYANG NUR AIN NASUHA!!!!!

No comments: