January 14, 2012

Azam 2012 ~ LOss Weight ~



Rasanya aku masih belum terlambat untuk letakkan target yang nak aku achieve untuk tahun 2012 ne.. Kesibukan yang amat membuatkan aku pending semuanya untuk dimeteraikan secara rasmi sebagai niat aku,.. hohoho~ Selalunya aku akan tulis dalam diari manual aku, which is aku ade diary yang aku tulis sendiri menggunakan tangan dan dakwat pena.. So, bila aku belek2 balik azam tahun lepas, Alhamdulillah~ Walaupun xsemuanya tercapai, tapi aku cukup berpuas hati dengan pencapaian yang aku miliki sekarang.. Ne checklist aku untuk azam tahun lepas:



  • Tukar handphone baru (last beli enpon masa kat Universiti dulu..) - DONE! (NOKIA E-5; murah2 je oke! nak beli mahal2 belum mampu lagi sebab ade lagi yang lebih penting.. :) )


  • Memiliki kereta sendiri - DONE! (Saga FL Executive Blue Rock a.k.a Baby Blue Boy aku..)


  • Nak happykan Mak & Abah - DONE! (Finally, tertunai jugak bawak diorg g vacation pakai wit sendiri.. wee~)


  • Nak tengok adik bongsu aku sambung belajar - Pending (sebab result kuar tahun ne..)


  • Nak LOSS WEIGHT! - Pending (adesss.. yang ini aku drag ke tahun ne sebab perlu masa lebih..hehehe)

Ha...Alhamdulillah, rasa berpuas hati juga dengan semua tu.. cuma 1 yang amat2 tak berpuas hati adalah azam yang last skali tu.. yang itu kene drag bawak ke tahun ne, dan akan lebih agresif lagi untuk tahun ne... Macam2 plan aku dah buat.. Every week akan ke gym + amek supplement utk diet + need more exercise --> semua tu memerlukan azam yang kuat + dorongan daripada orang2 sekeliling.. So, oleh kerana dah dragkan ke tahun ne, maka secara tak langsungnye salah satu azam aku untuk tahun ne ialah continue dengan LOSS WEIGHT.. huhuhu..


Aku ne agak susah gakla nak kurangkan berat badan tu, mak cakap dulu masa lahir, aku dikira overweight baby la sebab kalo xsilap berat lebih dari 3kg.. masa kecik tak plak badan naek, tapi bagai dipam2 bila masuk skolah rendah.. ade gak tanya doktor untuk dapatkan advice, katanya pun agak susah tp kene work harder Insyaallah boleh.. Kalao korang nak tau, ujung tahun lepas aku berjaya turunkan 3kg dalam masa sebulan menggunakan plan tak makan nasi selama 1 bulan.. Perghh!! gigih aku masa tu, tapi bila next month nye aku jadi xbape sehat dan jatuh sakit, then aku terpaksalah skip plan tu... So, tahun ne dengan plan yang lebih baik dan teratur + advice dari adik angkat aku yang selaku ex-trainer kat gym dulu dah jadi trainer aku secara xlangsung..huhu.. atas suggestion dia gakla aku ke gym tiap2 minggu.. So, semoga berjaya untuk aku yer!


Psstt... lagi 1, ne sensitip sket (hahaha~) tahun 2012 ne umur aku dah meningkat.. aduhai, lagi bape taon je nak cecah 30sen..huhuhu.. So, tgh plan neh, boleh tak agak2 masukkan dalam azam tahun ne nak cari laki.. kahkahkah! Diorang semua dok sebok tanya, aku bila lagi.. nak2 plak adek aku yang no. 2 tu bakal dapat baby ke-2 bulan 3 neh.. lagilah buat aku dipanahi dengan soalan2 cepu emas yang xbrape nak emas tu.. ahak~ tulahkan, aku cakap gak ngan adek2 aku, macamanalah nak carik laki nak buat husband ne ek.. hahahaha.. (Biol sudah aku neh) Ntahlah, kalau ikutkan hati neh dah tawar nak involved dengan dunia yang penuh dengan perasaan dan perasan neh.. pintu hati masih tertutup rapat doe~ Insyaallah lah kan, kot2 ade yang berkenan tu kawen nikah teros je, maleh mau pikior.. bercinta lelame bagai nak rak tapi tak kawen nikah pun payah gak kan.. at last, kita sendiri tak tau camne nak bersocialize dengan orang2 kat luar sana dan semuanya akan terbatas... Insyaallah,.. Kalau Ade Jodoh,.. Aku tunggu jelah mase Allah menetapka 'Kun Faya Kun' maka nikahlah aku waktu tu... hhohoho ~

2 comments:

ayen =D said...

pasal loss weight dan cari laki, nak join boleh? hehehehe.. chaiyok!

Lavender Lassie Roses said...

hehehe... Boleh,..boleh... Amat2 dialu2kan... Ekekeke jomlah beramai2...